ebbas dop



Idag har jag varit på dop och umgåtts med släkten. Fingrat lite på lilla Ebbas dopklänning som även jag hade när det begav sig (liksom min bror, tre av mina kusiner och två kusinbarn. Min mormor har sytt den och nuförtiden är det min mamma som broderar namn och år längs kanten) och druckit supergod must.

***

Today I've been to a christening and hung out with my relatives. Admired little Ebba's christening gown that I myself wore back in the day (as did my brother, three of my cousins and my cousin's two children. My grandmother made it and now it's my mother who embroiders name and year of the christening along the hem) and drank some awesome must.

Ulrich Schnauss | Nobody's Home

2 comments :

  1. Älskar bilden högst upp. Och fin i kombination med bilden under.

    ReplyDelete
  2. Tack! Jag tycker också om den, och kombinationen. Det är alltid lika roligt när du säger det!

    ReplyDelete