den finaste kören jag vet



Det här är bilder från ett rep för några veckor sedan, eller rättare sagt middagen vi åt hemma hos mig efter repet. Jag har nämligen bett mina kära vänner och körsångare att komma på min examenskonsert och sjunga ett stycke jag har skrivit. Två rep har vi haft och jag har varit helt rörd både gångerna, dels för att jag tycker om musiken jag skrivit, dels för att det är en otrolig ära att få stå och dirigera dessa fantastiska personer!

Och detta, bland mycket mycket annat (opera och jazz och pop och musikal till exempel) kommer hända på min examenskonsert som är imorgon. Kan knappt fatta det. Jag har så mycket kvar att fixa och så mycket att vara nervös över och så mycket att se fram emot, och ser fram emot det gör jag som en tok. Hjälp. Det är verkligen imorgon.

No comments :

Post a Comment