om att vara två om en gran



Anna, som är i Linköping över julen, och jag pratar flera gånger om dagen. Vi måste, det är högst nödvändigt med någon som håller styr på mig. Till exempel ringde jag igår kväll för att beklaga mig över nånting. Är inte helt säker på vad det kan ha varit, men månne var det något i stil med attjagvillhaenpojkvänfaktiskthursvårtkandetva. Har ett vagt minne av att det också handlade om min julgran. Något i stil med att man ska vara två om en gran. Det tyckte inte Anna var rimligt. Självständiga kvinnor, etc. Jag menade på att det blir ju en sån fin mysbelysning om man släcker i rummet och har granen tänd. "Om jag nu ligger här på min säng och tittar på min fina gran så tänker jag att det kanske skulle vara mysigare att ha en gran om jag också kanske hade en pojkvän här att gosa med samtidigt?!" sa jag. Det lät otroligt rimligt i mina öron. Detta argument slogs genast ned av Anna som med sitt torraste tonfall meddelade följande: "Nu tycker jag att du ska skriva på din uppsats istället, för nu ligger du bara där och krankar dig". Suck. Ingen förståelse där inte.

- - -

Häromdagen passade jag på att lägga upp en gammal jullåt också, så den kan man höra på om man vill. Den är inspelad 2010 men fortfarande fin:

No comments :

Post a Comment