medeltidsveckan del 2: chips och midnattssagor



Det här är del 2 från årets medeltidsvecka, här finns del 1.


Sol i medeltidslägret!



Och godsaker på medeltidsmarknaden. (Ja, nu tycker jag ju inte att sådana där äpplen är så gott men jag fotar dem ändå varje år eftersom de är så fina.)


Undrar om det här tyget matchar skägget?


Och så går man förbi en bågskyttetävling i skogen lite sådär bara.


Vet inte riktigt vad som försiggår här? :)




En annan dag var vi på allsång med Kaffe - eller Kaffe med allsång - jag vet inte varför den här föreställningen heter Kaffe? Men trevligt var det hursom, och många bekanta i huskören.



Traditionsenlig middag på crêperiet, förstås.


Och myskväll på Bistra Haren ...


... som sedan blev midnattssagor vid S:t Göran (som ligger utanför ringmuren eftersom de var de spetälskas kyrka. Rätt coolt ändå att de här ruinerna från 1200-talet bara står där och ... är), fast då höll jag på att somna, så det blev till att gå hem i pausen.


Chipsmorgon i tältet!



Så åkte vi och badade igen och Anna-Karin tog de här bilderna på mig med sin undervattenskamera, hur coolt?!


På kvällen åt vi middag i lägret. Våra fina tältgrannar hade lagat jättegod risotto!




Och så passade vi på att ta gruppbilder. Jag styrde och ställde länge och väl (ni vet, som jag gör när det är gruppbilder) och sedan bad vi en oskyldig tältgranne ta bilder. Såhär bra blev det!


Och sedan kalasade vi i största allmänhet - några på en femtioårsfest längre bort i lägret, jag och några till på filtar utanför vårt tält med harpan, och David på marken med en skål chips. :)

No comments :

Post a Comment