utomhusumgänget



Förra helgen var det utomhusumgänge som gällde! På fredagen var ju Liam och jag på Särö. Och på lördagen träffade jag de här urgulliga personerna.


Johan var trött och sliten, så jag tog med mig fikat (annars har han alltid bakat något och jag tar mig med varm choklad till oss båda). Tänk att jag blivit en sådan som har hembakta kakor i frysen! Vavava! (Dammsugarna var i och för sig över sedan födelsedagskalaset. Jag hade sparat dem speciellt eftersom Johan inte kunde komma då och jag gärna ville bjuda honom på dem, eftersom han i så många år har bakat så mycket som jag fått äta.) Han var extremt tacksam? "Du anar inte vad lyxigt det är att äta fika som någon annan har ordnat", sa han. Jag minns nu att Maria sa något liknande när vi var och badade i somras och jag hade gjort lunchwraps till oss båda. De var lite taffliga tyckte jag, men hon sa bara "vad menar du? Det är mat som någon annan har gjort till mig!!!". Småbarnsföräldrar va, de är för roliga.



Just nu är det himla kul med vatten, tycker Gabriel. Särskilt att kasta stenar i det och vispa i det med pinnar. Och han pratar som en kvarn! Så roligt!



Kolla förresten vad Johan har GJORT. Det är ju HELT SJUKT att man kan göra något så fint.


Den största grenen måste man bära på!



På söndagen var jag ute och gick med Rimliga kvinnor, utom Anna som var i Linköping.




Vi promenerade och fikade vilket ungefär är det vi gör nuförtiden.


Och beundrade den här skrutten. Alltså trampdynorna! Jag dör. Är förresten mycket glad att meddela att Sofia trots föräldraskap fortfarande är sig själv. Hon har inte förvandlats till en sån där föräldramarodör man inte orkar umgås med, som ENBART är kapabel att prata om barnet. En del tålamod har man ju för sådana föräldrar när barnet är precis nytt ... Men det här barnet är precis nytt och Sofia är ändå som en normal person som för normala konversationer och frågar hur det är med en! Mycket bra.


Solen kom fram!


Karin fick hålla. <3


Det här sena vinterljuset är så speciellt! I det traskade vi tillbaka mot spårvagnshållplatsen där vi skildes åt efter en fin eftermiddag.

Lina Nyberg & Musicmusicmusic | Something's Coming

No comments :

Post a Comment