kristins promenadblogg del 4



Och sedan - över natten - kom snön. Igen! Jag tänkte ju där i januari att det där var nog allt vi skulle få i år ... Men vi fick mer, och vad underbart ljust det har varit. Det här vara bara dagen efter den här utflykten, då det var frostglitter men ingen snö alls, och nu hade det öst ned snö (ja i alla fall med Göteborgsmått mätt).


Hur som helst, det var måndag och Lisa och jag tyckte att vi får träffa David alldeles för sällan. Han jobbar hemifrån och vi är ju arbetslösa, så vi tyckte att det var rimligt att åka ut till Utby på hans lunchrast och ta en promenad och äta lunch ihop utomhus. Det tyckte han också!


När vi promenerat en stund och det blev lunchdags hann vi precis bara hugga in ...


... förrän det kom förbi en man och undrade om vi ville överta eldplatsen efter dem, eller om de skulle släcka elden. Vi sitter gärna vid elden, sa vi förstås.



Lyxigt att få en eld utan att ha behövt kånka varken ved eller verktyg!


Och lyxigt att kunna äta lunch med de här två såhär på en vanlig vardag!


Dagen efter var det ännu kallare och det var långpromenaddags med Lisa och Tove. Vi har fått in en så fin rutin nu av att promenera (minst) en gång i veckan. Vet knappt hur jag skulle tagit mig igenom den här perioden utan de här promenaderna (vilket ni ju sett i bloggen förstås).


Stora Delsjön frusen! OBS, vi gick inte ut på den. För det är inte säkert, faktiskt.


Nu blir det bara naturromantik och solljus och jag fotade som en galning:












Dräggel!


När vi hade stannat för lunch på andra sidan Lilla Delsjön började jag bli trött och lite kall och solen gick i moln, så efter det fotade jag betydligt mindre.




Men här är i alla fall en lagomt stor rotvälta att avsluta det här promenadblogginlägget med. :)

No comments :

Post a Comment