lördag i svartedalen



I lördags var vi ute och gick i skogen! Egentligen hade vi - Lisa, David, Marie och jag - tänkt gå på hajk med övernattning, men så skulle det regna under natten och på söndagsmorgonen och då blev vi osugna ... så istället blev det en liten dagsutflykt i Svartedalen (och då fick vi dessutom mer sällskap). Inte så dumt det heller; som ni vet tar jag varje tillfälle att bara komma ut i naturen, allra helst med gott sällskap. Vare sig jag i stunden känner för det eller inte är jag nästan tvungen, bara för effekten det har på min mentala hälsa.


Vi började med att gå upp för ett berg ...


... och titta på utsikten ...


... och stanna för lite snackspaus.



Jag fick till och med med mig Liam på promenaden! Han förstår ju över huvud taget inte vitsen med att gå i skogen men även han fattar att han mår bra av att komma ut ibland.



Sedan klev vi ned för berget igen och gick förbi Svartvatten. Vilket namn va!


Tyckte så mycket om det här glittret mellan grenarna.


Och sedan in i mosskogen ...


... och vidare till hemliga grottan ...


... där vi, eller rättare sagt David, Marie och Kristoffer, gjorde upp eld. Vi andra tyckte att det knappt gick att andas därinne och stannade utanför. Som tur var hade Liam och jag med pastasallad istället för grillmat (den eviga jakten på vegetarisk mat som är praktisk och lämplig att grilla i skogen fortgår), så ingen skada skedd för vår del.


Såhär peppiga och glada kände vi oss med mat i magen!


Och sedan gick vi ned igen ...


... och åkte hem till Kristoffer och Mikaela för middag + spelkväll. Så mysigt! Tog bara denna enda mobilbild på hela kvällen, men tycker att den representerar kvällen väl. :)

REO Speedwagon | Can't Fight This Feeling

No comments :

Post a Comment