en alldeles lagomt maxad helg



Förra helgen hade jag en så, så fin helg! Några dagar innan hade jag insett (med Annas hjälp i telefon, förstås) att jag varit ensam för mycket på senare. Jag har inte riktigt märkt det, för jag har inte känt mig ensam, men jag märker efter perioder då jag varit hemma och jobbat ensam mycket att jag inte fungerar riktigt som jag ska och inte känner mig så glad som jag vill. Då är det alltid människor som saknas. Så jag bokade hela helgen full med socialt umgänge (Liam var bortrest, så jag kunde inte förlita mig på något sällskap därifrån), och det var TOPPEN.


Gick ut starkt på fredagen med att bjuda in Lisa, David och Marie på spelkväll.


Vi tog oss an Pandemic: Reign of Cthulhu. Förlorade mot spelet första gången och tänkte "jamen en gång till hinner vi innan det blir för sent".




Tre omgångar senare gav vi upp. Då var klockan två på natten och vi hade fortfarande inte vunnit mot spelet en enda gång. :) Det var en svinrolig kväll men alltså, är detta spel omöjligt att vinna?!


Lördag och morgonpromenad!


Och sedan eftermiddagsfika på Ahlströms med Anna och Karin ...


... och Karin ...


... och Olivia, Karins alldeles nybakade lilla barn!


Fikat var gott


och sällskapet utomordentligt.


Frampå eftermiddagen begav några av oss oss till Älvsborgs kyrka för konsert med Härlanda kammarkör. Njöt som alltid av att falla in i deras fantastiska klang.

Efteråt svängde jag förbi Forum där det var öppet hus med prova på-lektion. Satt på scenen och åt en pad thai till middag (inte så konstigt som det låter - det står soffor, fåtöljer och bord där när det inte är liveband) och tittade på nybörjarna, varm i hjärtat. Tänkte "tänk om några av dem precis har tagit det första steget på något som kommer förändra hela deras liv, så som det blev för mig?". Bröstet sväller av tacksamhet.


Sedan åkte jag hem och kom på den strålande idén att titta på Notting Hill i sängen till mitt i natten.


Söndag i Änggårdsbergen! Lisa och jag tog en promenad, men jag glömde nästan fota, förutom den här tallen eftersom den var så grön, så grön.


Och så fotade Lisa mig


och så fotade jag dessa blommor vars namn jag läste på en skylt men redan glömt.


Efter promenaden klev vi upp till Forum där jag DJ:ade på tedansen.


Fint vi har det på Forum nu alltså!


Och efter tedansen kom David och Marie och Lisa hem till mig igen eftersom vi var sugna på Cthulhu-revansch efter fredagens nederlag. TJI FICK VI. Vi överlevde inte nu heller. Jaja! Det var en grym helg hur som helst. Och alldeles lagom maxad för mina behov. :)

Ólafur Arnalds feat. Ella McRobb | and we'll leave it there ...

No comments :

Post a Comment