veckan före jul


Det här är verkligen min favorittid på året, inget kan slå detta. Jag älskar myset, mörkret, pysslet, sångerna, dofterna och Jesus. Så jag njuter i fulla drag. Det har varit mycket att göra förstås, det har varit dagjobb på Posten och kvällsjobb på skolan i form av konserter, rep och annat. Men ändå inte för mycket; varje år lär jag mig lite mer om att stressa mindre. Här är blandade bilder från den senaste veckan eller så.


Årets julkonsert blev otroligt lyckad, jag är så glad åt det.


Spogardh och Joel och jag åkte på roadtrip för en spelning. Det är så himla fint, roligt och alltigenom gott att vara med dem, fattar inte att jag inte kom på det för länge sen att man ska ha band med folk som spelar grymt och man kan vara helt trygg med.


En extra bild på Spogardh för att han är snygg och luktar gott.


I helgen klädde vi vår gran. Vi tycker för mycket om gran och grandoft för att kunna vänta, sådär som andra gör. Ju mer gran desto bättre! Glömde fota hela granen dock.


Och i söndags hade vi vår traditionella julpysselkväll. Då bjuder man in folk man känner och sedan pysslar man. (Vi satte ihop vårt pepparkakshus också som ni ska få se bilder på sen är jag har fotat taket också.) Och idag är det dagen för julafton och jag ska bara pyssla och fixa hela dagen! Och pussa på min älskade.

***

This is my favorite time of the year, nothing can beat this. I love the coziness, the darkness, the crafting, the songs, the smells and Jesus. I'm enjoying every little bit of it. I've been busy of course, what with working at the Postal Service and going to school at the same time. But still not too much; every year I'm learning more and more to stress less. Here are some mixed photos from the past week or so; our Christmas concert, a road trip with Spogardh and Joel, decorating our tree and a craft night with friends.

Perry Como | Twelve Days of Christmas

No comments :

Post a Comment