new year's eve



Vi hade en tokfin nyårsmiddag hemma hos oss, där vi (= Johan) fixade förrätt och efterrätt och gästerna hade med sig middagen: goda pajer och sallad. Det kändes fint att få avsluta det gamla året och inleda det nya i så varmt sällskap.

***

We had a lovely New Year's Eve dinner at our place, where we (= Johan) made the entrée and dessert and the guests brought the main course: yummy pies and salads. It felt nice to finish the past year and start the new year in such warm company.

Sigur Rós | Hoppípolla

3 comments :

  1. Vilka fina fina hårspännen! Jag älskar fjärilar!!

    För övrigt: du verkar glida och komma undan med så mycket ;) Stackars Johan! Hälsa'n!

    ReplyDelete
  2. Linda, det är Kristin som inte berättar hela sanningen. Vi har ett mycket bra samarbete där båda gör det vi är bäst på. Men just maten brukar jag ordna med.

    ReplyDelete
  3. Haha! Faktum är att du har rätt, Linda, jag anser att jag i allra högsta grad glider här i kollektivet! Men Johan verkar märkligt nog anse detsamma, eftersom vi båda slipper det man gillar minst. Det är bara det att mina sysslor inte gör sig lika bra i bloggen kanske ... "Kära dagbok, idag tvättade och vek jag hela kollektivets tvätt." Hur fotar man det liksom?

    ReplyDelete