guldheden patriotism



I den här staden cirkulerar ju som många av er vet en del Majorna-hype. Av någon anledning vill "alla" bo där. Och visst är det mysigt och rart där och så, och jag kan tänka mig att bo där om jag någon gång måste flytta härifrån. Men är det värt den hysteriska hypen? Det ligger ju sjukt långt bort från allt! Och blir det inte lite enformigt med alla likadana hus? Plus att det mesta av Majorna är ganska platt, inte skymten av utsikt så långt ögat kan nå. Nej, tacka vet jag mitt älskade Guldheden. Här finns det massor av olika fina hus att titta på. Och fina promenadvägar att ta. Som Johan och jag gjorde igår.

***

In this city there is quite a lot of Majorna hype. For some reason "everyone" wants to live in that part of town. And it's nice and cozy and all that, and I'd consider living there if I had to move from Guldheden. But why this hysterical hype? It's so far from everything! And isn't it boring with all the buildings looking the same? No, I prefer my beloved Guldheden. There are lots of different houses to look at here. And lovely walks to take, like Johan and I did yesterday.

Bach | Ich Folge Dir Gleichfalls

No comments :

Post a Comment