körhelgen del 3



Dagen därpå sjöng vi på gudstjänsten i Sofiakyrkan i Jönköping och blev bjudna på lunch på Fjällstugan. Då var jag lycklig över återseendet! På kvällen hade vi konsert i den vackra medeltida (seriöst alltså, från 1200-talet, rätt coolt) kyrkan i Ransberg. Och här på bilderna äter vi bullar och spelar MIG i väntan på konserten. Det var en prima körhelg (men nu är jag lite sliten i rösten ... märks att man slarvat med övningen under sommaren. Bäst att jag sätter igång)! Förra året såg körutfykten ut såhär.

***

The day after we sang in at the service in Sofiakyrkan in Jönköping and had lunch at Fjällstugan. I was so happy to be back! In the evening we had a concert in the beautiful medieval church (like seriously from the 13th century, pretty cool) in Ransberg. And on the pictures we're eating cinnamon buns and playing MIG while we're waiting for the concert to start. It was a great weekend (but my voice is a little tired now ... It shows I haven't been practising during summer. Better get started!) Last year the choir outing looked like this.

No comments :

Post a Comment