alesjaure - abiskojaure



Jag vaknade av soluppgången vid halv två och var tvungen att gå ut och fota den.


Och några timmar senare när det var dags att börja dagen var utsikten den här.


Hejdå Alesjaure! Till nästa gång ...


Och sedan kommer stunden då man måste gå ned från fjället. Man vill inte, men man går ändå. Man går på skrå länge och är trött, men himlen är stor här.


Här har vi dag 1, dag 2, dag 3, dag 4, dag 5, dag 6 del 1 + del 2, dag 7, dag 8.

***

Sunrise wakes me up at half past one in the morning and I have to go out to photograph it. The stillness is incredible. A few hours later, the view is different. And then, later in the day, comes the moment when you have to descend from the fells. You don't want to, but you do it anyway. It's tiresome to walk here, but the sky is huge.

soundtrack dag IX
Sofia Karlsson | Söder om kärleken
Jonsi | Go Do
Explosions In the Sky | Take Care, Take Care, Take Care

3 comments :

  1. favoriter: nr 2 och nr 13.

    ReplyDelete
  2. Nu har jag titta igenom alla fjällbilder. Har nog aldrig tidigare fattat vad som är grejen med att Gå i Fjällen. Men nu tror jag att jag gör det. Tack! Så himla fint.

    ReplyDelete
  3. robin: intressant! (det vore roligt om fler kommenterade så.) jag gillar de fyra sista mest, tror jag.

    camilla: vad kul! då har jag lyckats med mina bilder. jag är glad att du gillade dem!

    ReplyDelete