om bara någon timme



Idag är det fredag och om bara någon timme är min älskade här. Jag är i många processer och min psykolog påminner mig om att vara god och accepterande mot mig själv medan jag rotar. Jag mår ju så bra nu och just därför är det så klokt av mig att ta tillfället i akt och rota i gamla spöken; bli mer av den ödmjukhet och stolthet jag skulle vilja ha. Men det är ansträngande, det gör mig trött. Tack och lov för allt det fina, ja: allt är så fint mot mig just nu! Fina vänner, vackert väder, roliga rep och intressanta samtal.

Jag ringer mitt i veckan och gnäller på Viktor över något han glömt och han vet så väl att jag inte egentligen är sur. Han säger bara "jag önskar att jag kunde vara där just nu och hålla om dig". "Jag också, jag också önskar det" säger jag, och så vet vi att jag bara längtar, jag är inte sur. Om bara någon timme är min älskade här.

***

Today it's Friday and in only about an hour my love will be here. I'm working with a lot of old stuff right now and my therapist reminds me to be kind and accepting to myself while I'm digging. I'm so happy right now; that's why it's wise of me to take the opportunity to dig up some old ghosts, to try to find more of the compassion and pride that I would like to have. But it's hard work, it makes me tired. Thank God for all the beauty: beautiful friends and lovely weather, fun rehearsals and interesting conversations.

I call Viktor to whine about something he's forgotten and he knows so well that I'm not really angry. He just says "I wish I could be there to hold you right now". "Me too, I wish it too" I say, and we know that I'm just missing him, I'm not angry. In only about an hour my love will be here.


Svante Thuresson | Facit

No comments :

Post a Comment