tours del 2: fredag



Andra dagen i Tours repade vi en del, åt pizzalunch och sjöng i två klasser. ("Middag" ingick, på en universitetsrestaurang. Jag blev inte förvånad eftersom jag ju gått på universitet i Frankrike, dock förblev jag hungrig - det vegetariska alternativet syns ovan på bilden och innebär alltså samma mat som de köttätare fick, fast utan kyckling och sås. Suck.) Sen satt vi på samma torg som gårdagen på en uteservering och ryktet spred sig om att vi hade gått vidare till finalen dagen därpå, trevligt! Och sen var den helt fullsmockade dagen slut. Ni får ursäkta bildmängderna, men jag såg så mycket fint och var så förvirrad och förtjust över att vara i Frankrike att jag inte kunde hålla mig.

***

On our second day in Tours we rehearsed a bit, had pizza lunch at a restaurant and competed in two classes. (The choir competition payed for "dinner" at the university restaurant. Having studied in France before I was not surprised at what we got to eat, although I did remain hungry. The vegetarian alternative can be seen above and consisted of the same food that the meat eaters got, but without the chicken and sauce. Sigh.) Afterwards we sat at the same square as the day before, and found out that we had qualified for the finals the day after, neat! You'll have to excuse the amount of pictures, but I was so confused and delighted at being back in France that I couldn't stop myself.

No comments :

Post a Comment