augusti var en väntan på fjällen, och sedan fjäll



Augusti var frukost på Kanolds och en plötslig tanke på hemväg att snart bor jag inte här längre.


Augusti var frukostraster på jobbet med yoghurt och banan.


Augusti var vägar till och från jobbet; morgontomt Brunnsparken när jag jobbade morgonpass och soligt Kapellplatsen när jag jobbade kvällspass.


Augusti var spelningar på Way Out West.


Augusti var snygg men inte så god fudge och sedan var jag till slut på väg till jobbet för sista gången.


Augusti var bussbyte i Lycksele och Sorsele.


Augusti var kartläsning och fjällsjöar.


Augusti var soliga stigar och en hängbro i kvällningen.


Augusti var hedar, vidder, utsikt.


Augusti var en tågstation i Storuman och en lampa på Max i Umeå.


I september önskar jag mig höstluft och halsdukar, sångläxor och tårtskratt, ett slut på ovissheten och ordning i mina hyllor, lådor och hörn.

Monica | Angel of Mine

2 comments :

  1. Jag vill aka till fjallen for att vandra nu nar jag sett dina bilder. Sanglaxa vill jag inte ha men tartskratt, aven om jag inte vet vad det ar, later mycket bra. Onskar dig en finfin september. Moster Karin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad roligt att du vill det! Tårtskratt ska vi ha imorgon, jag kan tänka mig att det blir bilder i bloggen sen. :) Kram!

      Delete