en tisdagskväll i två delar



I tisdags kilade Anna och jag ned till Nefertiti för att gå på tisdagsjammet (eller Playhouse som det officiellt heter av någon anledning). Folk spelar generellt grymt och är roliga att höra på.


<3


Vid tio blev det för tungt för mig (det sitter många minnen just i tisdagsjammet på Nef, och de är fortfarande tunga att bära på, så jag övar), så jag tog vagnen upp till Guldheden för att dansa blues.


Har ju längtat efter att kunna fota dans och scen i mörker på riktigt och inte sådär halvdant med extrema mängder brusreduktion i efterhand som jag gjort hittills. Ingenting är för mörkt för min nya älskling. <3


Fast just den här kvällen när jag mest hade behövt en lång lång kram till musik råkade jag mest dansa med folk som gjorde mig mer stel, så vid halv tolv gav jag upp och åkte hem och sov. (Men som jag sa till en vän när jag gick - det här är den första blueskvällen som inte slutat i ren eufori för mig. Det är ändå ett ganska gott betyg.)

Melody Gardot | Worrisome Heart

2 comments :

  1. Där är ju jag på en av bilderna! :D Nästa blueskväll blir det jam sent om natten, är du på? :)

    ReplyDelete