blandade samkväm i påsktid



Påsk! Så himla rimlig högtid. Massa klara färger och pasteller, vårväder, ägg och påskharar och andra fertilitetssymboler, en och annan brasa och högar med godis. What's not to like?


Årets påskeld var av den mindre sorten; på jobbet där vi hade påskfest med barnen i torsdags. (Det var även där man möttes av det dekorerade trädet ovan.)


På skärtorsdagskvällen hade vi påskmiddag hemma hos Lisa och åt bland annat toksmarrig äggröra med bröd i form av ett litet påskfår.



Efterrätten var lika god den, men den hade en tendens att smälta ned och svämma över från fatet ...



... och man fick brått att äta upp sin tårta innan den smälte bort helt och hållet.



Sedan flamsade och tramsade vi i största allmänhet.


Dagen därpå var Jens och jag hos Anna på eftermiddagsfika och blev bjudna på magnifika muffins. Själv fastnade hon inte på bild (min gissning är att det beror på att hon satt i motljus) ...


... men Jens såg ut såhär.


På långfredagskvällen åt vi middag hos mina föräldrar, men det glömde jag helt bort att fota, förutom mitt finfina påskägg (somliga saker ändras visst inte fast man är över trettio! <3).

Ralph Vaughan-Williams | the Lark Ascending

No comments :

Post a Comment