vårpromenad, lakrits & fred astaire



I lördags hade jag en så himla fin dag i Malmö! Jag fotade en hel massa och tänkte att ni lika gärna kan få se hela klabbet. Dagen började med att jag fick äta frukost tillsammans med detta praktexemplar av människa.


När han hade gått till jobbet satte jag mig vid datorn och tänkte jobba lite, jag med. Men Sibelius (notskrivningsprogrammet jag använder) bråkade som så ofta förr, och lagom till jag hade löst problemet typ tjugo minuter (!) senare hade jag tappat sugen. Istället kröp jag tillbaka ned i sängen och spelade The Room.


Fick sms av den mest rimliga sms-tjänst jag vet. Hur tusan klarade jag mig före bibliotekets försenat lån-påminnelser?


Efter en stund kravlade jag mig tillbaka till datorn och rensade lite i mina fotoarkiv, och sedan jobbade jag faktiskt med det jag egentligen skulle ha gjort hela förmiddagen. Hurra!



Framemot lunchtid gav jag mig ut på promenad i Malmö.




Jag åt smarrlunch i form av burgare på Raw Food House.


Och beundrade alla fina efterrätter de hade, men det blev inget för mig den här gången ...


... för jag hade siktet inställt på Ahlgrens Konfektyr och den isländska lakrits jag har tagit för (dyr) vana att köpa när jag är i Malmö. Löjligt gott.



Sedan promenerade jag vidare ...



... hit till Davidshallstorg och Flique i Underjorden, som är en fantastisk klädbutik som några bekanta till Jens äger. Vill ha allt därinne! Men fick nöja mig med ett par strålande eleganta byxor. Jag ska visa vid tillfälle.


När jag kom ut hade det blivit vår helt och hållet och inte bara litegrann.


Jag hade ärende förbi en helt annan typ av klädbutik för att köpa en ny träningströja. Det är så roligt att köpa träningskläder nuförtiden, om så bara för att det innebär att jag påminns om att jag tränar så ofta att jag inte hinner tvätta mina gamla tillräckligt ofta.


Sedan tog jag bussen hem och tillbringade en stund i soffan med den här. Hittills är den ganska besvärande och obehaglig. Jag gissar att det är meningen.


Och vid sju kom min älskade hem. Efter middagen gjorde vi i ordning glass i finskålarna ...


... och tillbringade resten av kvällen i sängen framför Fred Astaire och Ginger Rogers i Shall We Dance. Vilket var ganska exakt det enda jag hade kvar att önska av den här fina dagen.

Sångensemblen Amanda | Någonting värmer

No comments :

Post a Comment