en vardagsonsdag på våren



Vad har vi här då? Två tröttmjuka fåntrattar vid Korsvägen! Supertidigt hade vi gått upp (bussen gick hemifrån kvart över sju - helt okristligt) ...


... för att ta oss till frukostmöte med Blues Gardeners. Det är ju tråkigt att gå upp tidigt. Men frukost är inte tråkigt. Frukost är min bästa grej.



Bland annat de här två var där och vi hade ett gott (i dubbel mening, hehe) möte. Det är så spännande nu i uppstarten inför Blues Garden 2017. Nu kan vi visionera och hitta på allt möjligt skojigt! Och så måste vi boka lärare förstås - det är nog det svåraste, för det är så många vi tycker om och vill ha hit.


Efteråt gjorde Johanna och jag några ärenden och sedan när jag skulle till jobbet råkade jag ta med henne på utflykt. Kul! När man jobbar på en ö blir ju pendlingen lite som en utflykt varje gång. Det var mycket fint med sällskap.


Och sedan tillbringade jag resten av dagen mer eller mindre vid detta klaviatur. Jag har så rasande fina elever och väldigt roligt på alla mina jobb just nu. Hurra livet! Antar att det är det som dyker upp när man jobbat några år - mer erfarenhet, mer kunskap, mer trygghet = mer roligt.




Framemot kvällningen tog jag mig hem till Utby. Där ser det ut såhär.


Och så tillbringade jag ett par timmar vid mitt röriga skrivbord, där datorn och skrivaren och skärmen trängs med skärmatta, sax, washi tape och mönstrade papper. Precis så som jag helst vill ha det.


Men det allra bästa var att jag hade sällskap i pysselrummet! Den här lurken hade kommit förbi för att greja med medeltidskläderna, men hade när jag kom hem lutat sig tillbaka i fåtöljen ...



... och de här två ägnade sig mest åt att äta banankaka, ni vet en sådan där som Johanna var tvungen att baka för att bananerna höll på att bli dåliga. :)

St Lucia | Dancing On Glass

No comments :

Post a Comment