basrep, pooltid och föreställning



Sen blev det lördag i Banyoles! Vi började med frukost ute vid poolen - så gött.


Vi repade hela förmiddagen. Jag var knastrött (ackumulerad sömnbrist över flera veckor, och massvis med nya intryck) men tog mig igenom, och litar ju alltid på att scennärvaron kommer när jag behöver den; den är inget jag behöver repa. Vi repade med utsikt över Plaça Mayor, så att jag fick en ny chans att fota detta underbara, fast ovanifrån denna gång. :)


Efter repet hade jag den stora turen att som en av endast två kvinnor landa mitt i ett basrep (med några tenorer) för lunch. Alltså, att som ensam sopran få flyta ovanpå ett fundament av basar är DET LYXIGASTE SOM FINNS. Rekommenderas. :)


Karin i altstämman var lika lycklig över denna situation som jag. :)

Sedan promenerade jag lite, och fotade alla fina färger:













Frampå eftermiddagen samlades vi i poolen för att spela in Inner Light (!) med koreografi (!). Det var hysteriskt. :) Resultatet borde gå att beskåda någonstans, men det gör det inte ... Det borde vi styra upp.


Hej Amanda! :)


Sedan repade vi ännu mer, och efter det blev vi hipp som happ bjudna på fest på en kulle utanför staden. Men då fotade jag så mycket (mest utsikten, om jag ska vara helt ärlig), så den festen får få ett eget inlägg sedan. Efter det åt vi middag på en förfärlig restaurang som skakade på huvudet och muttrade åt att jag är vegetarian, så den upplevelsen tänker jag inte fästa i minnet genom att ge den någon som helst mer uppmärksamhet alls.


Söndag och föreställningsdags! Vi tokrepade hela dagen, så jag fotade ingenting. Men det gick bra! Som det på något märkligt vis alltid gör. Och roligt hade jag! Som jag på något märkligt vis alltid har.


Och som ni ser överlevde vi alla länge nog för att äta middag i backstageområdet efteråt.





Och skåla och hålla tal förstås. Heja oss!

No comments :

Post a Comment