i början av juni



Det har varit några stressiga veckor, som sagt, men jag glömde inte fotografera allt det fina som också hände. Till exempel, alldeles i början av juni, möte med bluesdanslärarna på Daniels uteplats.







Det är ganska sällan vi lyckas få till ett möte allihop, men jag är så glad när det händer och jag får tillbringa tid med att prata om något jag är passionerat engagerad i, med andra som känner samma sak.


Och sedan åkte vi och badade!




Det var årets första dopp i havet för min del, och det var helt ljuvligt varmt i vattnet. Jag liksom bara jublade och göttade och hade diverse ljud och utrop för mig för att det var så himla himla härligt. Kvällsdopp är verkligen en av mina bästa grejer.


Sedan hade jag rep med denna tjusiga slagverkare och vän, Emil, som jag ju brukar hyra in till terminskonserterna med mina popkörer.


Och så fikade jag med denna sötboll eftersom jag inte ska träffa honom på nästan hela sommaren nu. Det är skrutt! Men så har jag valt. Det var bra att vi hann ses och kramas.


Sedan hade Popkören Vega sin terminskonsert. Jag var stoltare än någonsin (och det vill inte säga lite). Jag känner mig så himla privilegierad som får jobba med de här fina människor, som vågar lägga sina tisdagkvällar, sångröster och vackra uttryck i mina händer! Världens bästa jobb.


Och samma helg blev det Swingin' Spring. Jag var officiell fotograf igen och var beredd på bara jobb, ingen dans hela helgen. På socialdanskvällarna blev det mestadels så (det är ju ändå de bilderna som alla vill se, så då gäller det att jobba ordentligt), men jag hann faktiskt gå på några lektioner! Det var superkul och jag blev sugen på mer! Hurra, vad roligt det är när det händer.


Och samma kväll landade Liam. Jag har ju dansat en massa lindy i England, så det kändes så himla fint och roligt att han var här när vi har vårt eget lokala lindyevent. Han blev såklart löjligt populär och typ sju olika personer kom fram till mig under helgen och sa "men alltså, din pojkvän ...? Han är ju helt sjukt bra?!". Och eftersom jag gillar att skryta med honom solade jag mig bara i glansen och sa "eller huuuur?!". :)



På fredagen, innan allt hade dragit igång riktigt, hann vi med tre för mig viktiga Göteborgssaker som jag var tvungen att inviga honom i: Tårtbuffén på Steinbrenner


glass på Råda Gelato


och en långpromenad längs med vallgraven i solskenet.

Hanna Järver | Alabamatröjan vp7 version

No comments :

Post a Comment