hösthelg i bohuslän del 2



Söndagmorgon på ön! Och vi behövde inte ens åka hem, för vi jobbar deltid eller är arbetslösa och kunde stanna till måndagen!


Lisa och jag smög ut på morgonpromenad medan de andra tog sovmorgon.



Det var lika mulet som igår och vackra färger överallt.



När vi kom tillbaka stod Tove och bakade ut nattjästa frallor. Hallå vilken lyx.



Sedan åt vi smarrfrukost. Eller brunch, ska man nog säga.

Efer frukost uppstod ett lyxigt vakuum där alla gjorde lite det de hade lust med. Vi vilade och åt lunch; de andra tog varsin tupplur (jag sov som en stock i nio timmar på natten, men de andra sov lite konstigt på det där sättet man ofta gör när man är ny i ett hus); jag och Tove spelade kort medan Lisa sov och Lisa och jag spelade Everdell medan Tove sov, och Liam slöade runt i allmänhet. Mycket bra.


Frampå eftermiddagen hade det börjat ösregna, ungefär samtidigt som vi tyckte det blev lämpligt med promenad. :)



Fint i regn också!


Sedan kom vi in och värmde oss vid brasan och fikade på Lisas bullar och Toves chokladkaka.


Såhär nöjda var vi med det!


Lisa och jag avslutade vårt Everdell-parti


medan Tove grejade med elden


och Liam bakade pizza (alldeles mjölig överallt <3) och drack gin&tonic.


Och sedan var det plötsligt kväll och ganska sent.




Liam lärde oss spela whist och vi skrattade mycket och när vi tittade på klockan var hon tre på natten. När var jag ens uppe till tre utan att vara på dansevent senast?


Nästa morgon vaknade vi mosiga och glada. Här ser det ut som att jag har bett Lisa se ut som hon njuter, men hon såg faktiskt ut precis såhär när jag kom klivande med min kamera.


Kolla det här gänget va! (Och ja, Liam och Tove har likadana hängslebyxor. Han blev så förtjust i idén när han såg hennes att han gick och köpte likadana. <3)


Efter frukost smet Lisa och jag ut för att plocka nypon att ha som bordsdekoration vid senare tillställningar.



Och sedan, precis innan vi åkte hem till Göteborg, bad jag Liam ta kameran så jag också skulle få vara med på bild.


Är så himla glad och tacksam för den här helgen. Det var så lyxigt att ha en hel helg att bara vara, så lyxigt att det finns en stuga jag får låna, och lyxigast av allt: att jag har de här personerna.

Jumper | Tapetklister

No comments :

Post a Comment