the middle days



"The middle days" är en av många, många slarvöversättningar mellan språken som fastnat i mitt och Liams eget språk*. Egentligen skulle ju mellandagarna snarare hetat "the in between days" ... men "middle" lät mer som "mellan", så nu blev det det.

*Ni vet det här språket som blir när man lever med någon och det bildas en massa egna speciella ord och uttryck för saker? Vårt förhållandespråk består till 90% av ordagranna översättningar mellan språken, som egentligen inte funkar. Till exempel "I shall go and lie myself" istället för "I'm gonna go to bed" och sånt.


Hursom, under mellandagarna blev det inte många knop här hemma! Jag ägnade tid åt att pyssla med juljox som inte blev av innan jul. Kristyr på pepparkakor till exempel. Jag tycker ju att det är roligt, men inte om det blir stressigt.


På juldagen gick jag ut på en så vacker, strålande långpromenad. Det var massvis med folk ute, rena motorvägen i Skatås! Roligt att juldagspromenaden är en så stark tradition. Och roligt att folk tar sig ut, tycker jag.


Jag hade julfika med mig, clementin och fudge och pepparkakor. Tog det här kortet för att förevisa den perfekta pepparkakstjockleken. Något tjockare än andra föredrar, vet jag.



På väg hem hälsade jag på hästarna. Så fina. Tänker att jag skulle vilja lära mig rida någon gång.


Samma kväll testade jag en sådan här varm choklad-snögubbe som tydligen är all the rage. Det blev jätteäckligt. Men det var nog inte den mest högkvalitativa jag hade fått tag i ....


Och så promenerade jag igen! Med Johan den här gången.


Extremt rimligt fika!


Extremt rimlig person!


Vi bestämde oss för att promenera hela vägen in till stan, och då stötte vi på Liam på väg ut på sin springrunda. Och då hände den där fina grejen som blir ibland när man ser den man älskar på långt håll utan att man hade väntat sig det - ni vet när det liksom skuttar till i hjärtat och man känner "där är han! Min människa!". Fast vi ser varandra hela tiden nu när vi båda bara är hemma jämt fick jag ändå det där skuttet av att se honom. Det är liksom varmare och mjukare att få syn på honom än att få syn på alla andra personer.


Och resten av mellandagarna tillbringade vi såhär. Vi klämde hela Bridgerton på två dagar (rekommenderas! Både Liam och jag vanns över av den, och det är ovanligt att vi gillar samma sak), drack eggnog och åt upp överbliven julchoklad. Mycket rimliga mellandagar!

the Schwings | Ona

No comments :

Post a Comment