också i april



Här är lite annat kolijox som lyste upp april!



Alldeles i början av april (det känns redan jättelängesen nu) promenerade Johan och Gabriel och jag vår vanliga runda. Det var fortfarande så kyligt då!


En annan dag promenerade jag med min gamla vän Birgit som jag inte träffat på massvis med år. Vi har scrapbooking gemensamt nu vilket är himla kul! Vi tog en sväng över Östra kyrkogården och fastnade länge vid Karin Boyes grav och tyckte att det var fånigt att alla kända gubbar på kyrkogården har värsta mausoleet medan Karin Boye bara är ett halvt undangömt namn i hörnet av en stor familjegrav. Men hon kanske ville ha det så. Och hon står ju i alla fall staty utanför Stadsbiblioteket.


En fredagskväll grillade vi i Utby, massvis med grönsaker och halloumi och det blev så hiiimla gott. Grilla grönsaker va, vilken grej! Och de där små mini-rödlökarna!



Och sedan gick vi in och åt efterätt och sedan spelade vi couronne, det blev månadens enda inomhusumgänge förutom påsken. Om några år kommer den här känslan av att det är en lyx att unna sig att träffa någon inomhus helt ha bleknat, tänk det!


En lördag hade Liam och jag tråkigt och bestämde oss för att baka biskvier. Det var pilligt men inte så värst svårt (även om Liam var missnöjd med att han inte fick till tempereringen - det struntar jag själv i) och blev HUR gott som helst! Apelsinchokladganache var det inuti.


De såg inte ut som mästerverk men som sagt, så gott.


En av bisvkierna fick följa med på min långpromenad längs Delsjön dagen efter. Jag läser om Bodil Jönssons Tio tankar om tid. Det märks att den är skriven för tjugo år sedan, men den är fortfarande intressant.


Sedan var Lisa, Tove och jag på promenad i Änggårdsbergen och Botaniska. Vi hade prickat in den finaste dagen hela den veckan (minst) och det kändes nästan som försommar.



Inget fel på det här lunchstället!


Såhär olika färger blir det förresten på samma plats med min mobilkamera och min systemkamera. Jag tycker att båda är fina!




Alltså prakten i Botaniska nu!




Sen kom min nya sovsäck och mitt nya liggunderlag som jag beställt, och jag blev tvungen att provligga. :) Det är SÅ varmt och mysigt därinne! Nu känner jag mig rustad för att bli så varm att jag måste ha sovsäcken halvöppen när vi går ut på hajk!


Och sedan var det plötsligt valborgsmässoafton. Jag tog en kvällspromenad och glömde helt bort att det var valborg tills jag förbi gick en gräsmatta full med små filtöar, långt ifrån varandra och med en liten picknickande grupp på varje ö. Det hade ju inte hänt något annat år än detta, att jag liksom glömt bort att det var en högtid man kan fira. Annars är jag ju 100% för att fira allt.


Men trots att jag inte firade blev det maj ändå. Tiden fortsätter.

Dirty Catfish Brass Band | Shut Up and Dance

No comments :

Post a Comment