två promenader mellan vinter och vår



Två fina långpromenader tog vi i april, Tove och Lisa och jag. Den första, tredje april, var en märklig och vacker vandring från vinter till vår. För Tove som är från Umeå är den här typen av vårvinter standard, förstås, men för mig blir det knas i huvudet när det ligger snö på marken medan solen står så högt - det stämmer helt enkelt bara inte? Men som jag njöt.


Medan vi var ute och gick vår vanliga runda längs Lilla Delsjön smälte snön som fallit dagarna innan bitvis - det kändes precis som att vandra från vintern in i våren, som i Häxan och lejonet.



Dropp från träden, fågelkvitter och fika i solen.


Ett glatt gäng!


Otroligt att man ska bada här om bara ett par månader, kanske mindre!


Två veckor senare var det vår på riktigt och vi åkte till Styrsö.


Hittade en utsiktspunkt! Tack vare att det låg en hittaut-kontroll däruppe. Jag hittar många fina platser tack vare den appen!



Ett perfekt lunchställe faktiskt.



Sedan fortsatte vi gå runt nästan hela ön längs vattnet.


Men sen fick vi bråttom till färjan. Så när vi kommit in till fastlandet tog vi efterrätten på en brygga vid Saltholmen.


Det var fortfarande varm choklad-väder då - mindre än tio grader varmt alltså. När jag tog den här bilden konstaterade jag att man kan säga mycket om oss, men dåliga på utflykt, det är vi inte!

The 1975 | Oh Caroline

No comments :

Post a Comment