det äkta jullovet




Pah. Jag är nykter-bakis. Ni vet, sovit för lite, pratat/ skrikit för högt, dansat länge i taskig luft. Det var flera år sedan jag orkade ta tag i juldagsutgång™, men det var lätt värt. Käckt också att gå ut ihop med storebror, man slipper betala, får gå förbi köerna och blir presenterad för trevligt folk som man har något gemensamt med.

Hur det nu är, nu är det jullov, det äkta jullovet. Jag kan nästan inte fatta att jag ska ha jullov i över två veckor till. Jag planerar att fika med några vänner och öva lite lagom sång och piano och skriva några låttexter. Men framför allt tänker jag VARA HEMMA och gå runt och skrota i mjukisbyxor hela dagarna, se många filmer och äta många pepparkakor. Jag har ingen aning om hur mycket aktivitet det kommer att bli på bloggen; om jag får som jag vill ska jag ju inte göra nånting, och gör jag ingenting fotar jag ingenting. :)

Här är i alla fall lite bilder från julavslutningsfesten på skolan förra veckan. Den sista bilden, på Pontus och Andreas är kanske årets bild. :) (OBS, han skadade sig inte, eller ja lite, han tappade andan, vilket man nästan kan se på fallet, men sedan när han såg bilden skrattade han. :))

Jan Lundgren & Jojje Wadenius | Det är en ros utsprungen

No comments :

Post a Comment