en alldeles vanlig onsdag


Mina vänner undrar vad jag gör hela dagarna på den där skolan egentligen. Och det slår mig att ja, det undrar jag med. Dagarna går så fort och ändå är de så långa; man hinner med så mycket, och så lite ... Här är en alldeles vanlig onsdag, 2 december 2009. (Jag tror jag får göra en ny snart igen och jämföra; jag vet inte ens själv hur olika eller lika alla mina dagar är, jag bara trivs med dem.)


07:15 Man vaknar, kliver i mjukisbyxorna och tofflorna, traskar bort till köket och kryper ned under Åses täcke för att se på julkalendern.


07:55 Frukost.


08:43 Musikhistoria. Alla är sjukt med och aktiva ...


10:22 Förmiddagspromenad med Viktor. Helt tokigt vackert idag, så det kommer nog mer frostfoton senare.


11:10 Sen gör vi satsläraläxan. Det är så praktiskt ordnat att den jag umgås mest med här är både dyslektiker och helt äckligt grym på musikteori; jag läser kapitlet högt för honom, och sedan förklarar han för mig vad det betyder. :)


12:20 Satsläralektion. Idag snurrar det i huvet. Återigen, tack och lov att det finns folk som har tålamod att förklara tills man fattar. Det går så mycket lättare nu än i början av terminen!


13:15 Åse och Julia kastar gurka på varandra vid lunchen. :)


15:34 Rep och bråk med min måndagsensemblen. Mest rep. Men det är fint att vi kan bråka och bli sams igen. Kanske att man måste kunna bråka med folk man spelar musik med.


18:20 Slagverkarnas decemberkonsert. Så himla vackert och bara helt underbart.


20:15 Såhär ser jag ut när jag härmar jazztrummisar. :) (Det jag egentligen gör, bortsett från precis just när bilden togs, är att jag håller på och lära mig spela trummor. Jag behöver lite bättre rytmkänsla, det är tokbra för sången att kunna spela trummor. Men framförallt är det grymt roligt!) Gästfotograf: Viktor.


22:37 Kliver förbi köket för att prata en stund och säga godnatt.

Godnatt!

Sarah McLachlan | Wintersong

2 comments :