det är ju så fint



Men det ÄR ju så fint här.

Annat som är fint: Mina klasskamrater. Att gå upp till frukosten i morse och känna att det ska bli så välsignat skönt att komma härifrån och få vila ut och vara ifrån alla, och samtidigt veta att man kommer sakna människor och längta tillbaka. Konserten i onsdags, att få lyssna på inspelningen och bli helt chockad över hur bra jag sjunger - jag hade seriöst ingen aning, och när jag sa det tittade folk på mig som om jag var lite korkad - och kanske att jag har varit det, halsstarrig i mitt envisa nedtrampande. Spela spel och titta på Nobelfesten, krypa ihop under täcken. Sitta i köket och stämpla silvriga julkortsgranar medan folk lagar mat. Komma hem till stan och börja slå in lite julklappar bara för att jag blivit så sugen. Inbokad tid med Johan hela kvällen, Motown-jullåtar på Spotify, clementiner, luciatåg (jo, i lagom doser tycker jag bara att det är roligt). Det tar bara inte slut.



Stevie Wonder | What Christmas Means To Me

No comments :

Post a Comment