i akvariet


Del 3 av överraskningsdagen! Efter brunchen och Slottsskogen gick vi till Universeum. Viktor fattade inte att vi var på väg dit förrän vi nästan stod i farstun, jag hade mörkat ganska bra!

Det var så himla roligt där. Synd att det mest verkar vara barnfamiljer som går dit, alla borde göra det! En bra sak med mig och Viktor är att vi blir lika fascinerade av saker, fast på olika sätt, men ändå, att man kan gå och titta på saker och kolla upp saker och lära sig saker, gärna hur länge som helst.


En sak som jag till exempel blir fascinerad av är att jag fortfarande är så himla kär i Viktor. Alltså förälskad, alltså såhär, hur kan han vara så himla himla snygg?!. Det är säkert inget konstigt med det för er andra, men för mig är det en nyhet att man är så kär efter ett år, som om det var en månad eller en vecka rentav. Det har aldrig varit så, för mig, förut. Men nu är det fortfarande så att det susar till i magen när han till exempel ser ut som på bilden här. Och när han inte gör det.


Akvariet är nog det bästa med Universeum. Där satt vi en bra stund. De har strategiskt utplacerade bänkar som man kan kyssas på lite varstans. Åh vad coolt och vackert allting är!


Här står vi vid en liten bassäng i vilken man fick klappa rockor om man sträckte ned handen lite försiktigt när de simmade förbi. De kändes inte alls som man kan tro, utan väldigt mjuka, seniga och gosiga att ta på. Skojigt!


***

After our brunch and walk in Slottsskogen we went to Universeum. Their aquarium is pure magic.

Klabbes Bank | Det brinner inte längre

2 comments :

  1. Såå fina bilder!
    Jag vill gärna också gå på Universeum. Jag har bara ätit lunch där en gång.
    Att clownfisken finns på riktigt är inte riktigt klokt - den ser så inklippt och målad ut. Gud alltså!

    Och din kille, han ser så himla lugn ut på varje bild!

    ReplyDelete
  2. tack! det var så roligt att fota där just för att allting blev så bra, och det var så vackert överallt, åt varje håll man vände sig. åk dit vetja!

    jaa, eller hur menar du? han är ganska lugn. man kan tänka att man tänker sig mig, och så tar man tvärtom, så får man Viktor. :)

    ReplyDelete