wisdom teeth and sunshine



Viktor och jag tillbringade början av påsklovet (som vi har nu - helt galet) i Trollhättan. Tyvärr var jag inte så rolig eftersom det har blivit inflammerat kring min visdomstand igen. (De vill inte dra ut den förrän den har vuxit ut lite till, i maj förhoppningsvis, annars hade de behövt operera ut den och det verkar ju onödigt. Jag var och drog ut den andra i januari och det var helt smärtfritt och ofarligt, så jag vill mest bara bli av med den så fort som möjligt.)

Inflammationen gör att jag inte kan öppna munnen så mycket, så det blir intag av flytande föda, glass och saker man kan dela i mycket små bitar och mecka in i munnen med en speciell pet-teknik jag har kommit på. Dessutom verkar det som att inflammationen sprider sig på något sätt för varje gång jag har haft det har jag fått lite feber och blivit allmänt hängig och ledsen. Men Viktor har tagit hand om mig såklart och vi har sett på tonvis med dåliga filmer och ätit tonvis med glass. En fin solskenspromenad fick vi i alla fall, som ni ser på bilderna.

***

Viktor and I spent the first part of the Easter break (which we're on now, crazy - it's like going back to middle school) in Trollhättan. I wasn't much fun at all since my wisdom tooth has caused yet another inflammation (they don't want to extract it until it has grown out some more, hopefully in May).

The inflammation makes it difficult to open my mouth, so basically I eat soup and ice cream. Also the inflammation seems to "spread" (?) because every time I've had it I get a little fever and feel quite under the weather. Viktor has taken care of me of course, we've watched bad movies and ate ice cream. And we got one lovely walk out in the sun too, as you can see.


No comments :

Post a Comment