torsdagslista


Vad har du gjort idag?
Lärt min mellanstadiekör första versen på Todo el mundo samt sjungit en quod libet på Shosholoza och en gånglåt som jag inte kommer på vad den heter, lärt min sjundeklass ackorden G och A på gitarr samt sjungit Fix You med dem och gett dem i läxa att fundera på sin musikaliska inspiration, kompat två eurytmilektioner, repat i två timmar med kammarkören, promenerat i snön med Sebastian samt ätit muffins med densamme på Le Pain Français, försökt välja ut mina tre bästa Beatleslåtar (SVÅRT. Med cirka fem sekunders betänketid sa jag Hello, Goodbye, Here Comes the Sun och I'm Looking Through You. Men sen när jag började tänka på det kom jag på Come Together, Blackbird, Can't Buy Me Love och Got To Get You Into My Life, så nu har jag valt sju istället), gråtit över min krossade tillit till en eventuell framtida pojkvän, samt repat med min andra kör, Amanda.

En bild från i somras:


Vilken är din senaste googling?
"en riktig kvinna", för jag kom inte på vad författaren heter (Sara Arrhenius).

Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook?
Det var från Hannah och började med "Kära Kristin! Du är så fruktansvärt cool och fin :)". Alltså hur fint! Det gjorde min kväll.


Har du ringt någon idag?
Först ringde jag min frisör och sa att jag inte behövde boka någon tid för att färga håret blått längre (man måste specialboka och joxa eftersom det tar en hel dag att göra) eftersom jag rakat av det istället. :) Och nu på kvällen ringde jag Johan såklart.

Vad skulle du vilja lära dig?
Att tagga ner.

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Vad är det bästa ämnet - det man var bäst på eller det som var roligast? Jag minns det som att svenska och engelska var roligast. Det var så lätt liksom, bara läsa fina böcker och skriva grejer och jag kan inte minnas att jag någonsin behövde plugga något, jag har alltid vetat ändå hur saker stavas och så. Samhällskunskap, historia och religion tyckte jag var sjukt roligt på högstadiet, men jag har inte lika lätt för det (= fick plugga lite). Musik och bild hade jag lätt för, men jag tyckte att lektionerna var jobbiga eftersom folk sprang runt och skrek. Så ja, svenska och engelska var nog de som hade kombinationen av roligt och lätt.

En bild som är åtta år gammal:


Vad är din i särklass bästa egenskap?
Jag tycker att det är min ärlighet.

Vad är i särklass din värsta egenskap?
Jag är rätt självisk, det är inte så bra.

Säg ett roligt citat:


Vad stör dig just nu?
Att jag har något jox med rösten. Antingen en långdragen konstig förkylning (men jag är inte förkyld någon annanstans i kroppen) eller så har jag blivit rösttrött så att stämbanden inte sluter tätt just nu. Måste ta lektion så att det ordnar sig.

Kan du åka skateboard?
Verkligen inte. Men när jag bodde i Frankrike åkte jag inlines ibland med min dåvarande pojkvän, det var kul! Här är han:


Om du återföddes som ett djur, vilket skulle du va då?
Gärna en säl om jag får välja.

Den bästa frukten är:
Apelsin och grapefrukt.

Och den bästa grönsaken:
Körsbärstomat.


Den bästa osten:
Chèvre och halloumi.

Och den bästa gröten:
Livsgröten.

Är du en bra sambo?
Ja, det tror jag nog. Det har funkat bra förr. Jag gillar inte att laga mat och inte att dammsuga men jag gillar en massa andra grejer, så det brukar väga upp. Jag gillar att bli omhändertagen, och jag gillar att ta hand om. Och så är jag bra på att ha fint och mysigt omkring mig. Men jag behöver ha någon som är ärlig, rak och direkt i kommunikationen.

En bild på en person som du har glidit ifrån men fortfarande tycker om:


Säg en låt som alla måste höra:
AAAAAAH det finns så mycket bra musik så jag dööööör och jag önskar att ni alla ville höra allt allt allt allt som jag älskar fast jag ändå nånstans förstår att ni inte vill det men seriöst, det tar aldrig slut med hur mycket musik jag önskar att jag fick spela för er. Men ändå, just idag:

I Break Horses | Hearts

No comments :

Post a Comment