affischerna del 2

Det är ungefär ett år sedan jag senast visade affischer nu, så jag tänkte att jag skulle visa lite vad jag knåpat ihop sedan dess. I kronologisk ordning:


Fick uppdraget att göra höstaffischen åt Göteborg Big Group. När jag väl kommit på vad jag ville göra blev jag så vansinnigt inspirerad att jag satt uppe en halv natt och klurade. Så blev jag rätt nöjd också.


Sen återanvände jag triangelmönstret till en liten affisch för Frukost hos Kristin #3.


Designansvarig för the Blues Garden blev och är jag förstås, dels för att jag vill och dels för att resten av Blues Gardeners säger att ingen gör det bättre än jag.


Snöade in på kombinationen grått och varmt gula och orangea toner där ett tag, då blev affischen för kammarkörens vårkonsert såhär.


Det här fotot som Jonathan och jag bad Johanna ta efter en av våra sommarkonserter blev så bra att affischen inte riktigt behövde mer.


Här däremot fick jag ställa till med fotosession och riktigt regissera mina körvänner för att få det precis som jag ville ha det. Men när jag väl hade bilderna gjorde affischen nästan sig själv.


Sedan startade jag bluesband och gjorde en luftig affisch. Vet inte varför jag använde just den bakgrundsbilden (från en flygtur över Alperna). Det blev såhär, bara.


Till vår helgworkshop med Andrew Smith behöver jag heller inte anstränga mig så värst. Bilderna hade jag redan, jag tog dem själv på EBI i London i juni.


Och nästa års Blues Garden-affisch ser ut på detta vis.

No comments :

Post a Comment