också i oktober

Oktober var galet. Helt, helt galet.

Oktober började med Berlin. Bara den resan hade räckt med galenskaper och intryck för flera månader. Men det var ju inte slut där.
Sedan kom mitt födelsedagskalas (och resten av det allmänna födelsedags-flowet, som till exempel födelsedagsfrukosten), Annas och Nicoles fest, trippelfesten (del 1, del 2), bastubrunchens oktobersammanträde och Stockholmsresan med familjen (del 1, del 2, del 3) (fast i ärlighetens namn hörde bara första dagen av den helgen till oktober). Förutom det som synts i bloggen höll jag en femtimmars baskurs i blues en lördag, med efterföljande blues night till sent - då var jag som ni förstår lite för upptagen med att dansa för att fota. Och så var jag och gjorde provsjungning till ett extrajobb som julkörsångerska på Liseberg (mer om det senare). Och sedan var jag och dokumenterade det fantastiska initiativet FolkKollo World på Nordiska folkhögskolan i Kungälv.

Nu när jag spaltar upp det ser det rätt mycket ut. När jag var mitt i det kändes det som en virvelvind.

Och mitt i allt detta gick jag dessutom till jobbet, repade och hade konsert med båda mina körer, och träffade mina vänner. Ströbilderna från det där mer "vanliga livet" (vad är det?) visade sig räcka till för ett eget oktober-inlägg; här kommer det inlägget.


8 OKTOBER Frukost.


9 OKTOBER Tenorer och basar sjunger serenad till sopraner och altar under ett Amanda-rep (ja, naturligtvis sjöng vi serenad till dem också, men då var jag ju upptagen med att sjunga och kunde inte fota).


10 OKTOBER Höst i Göteborg + genrep inför kammarkörens framträdande på Kulturnatta.


12 OKTOBER Sparar alltid mina presenter från födelsedagskalas och öppnar någon i taget under veckan som följer. Gillar ju paket som ni vet och på så vis blir födelsedagsglädjen kvar längre. (Ja, i byttorna till höger är det glass; clementinsorbet och hasselnöts- och mjölkchokladglass som Johan gjort till mig i födelsedagspresent. Kanske bästa glassen jag någonsin ätit.)


13 OKTOBER Frukost för två.


16 OKTOBER Sent på kvällen på min trettioårsdag firar jag med födelsedagsbakelser.


19 OKTOBER Filmkväll med Trevliga Trio med bihang. Vi håller på och arbetar oss igenom samtliga Galenskaparna & After Shave-filmer (hittills: Leif, Monopol, Stinsen brinner samt hysteriska förfilmen The Castle Tour). Kladdkaka med daimgrädde, kramar och allmänt världens bästa sällskap.


21 OKTOBER Planering inför min och Daniels blueskurs (med tema dips & tricks). Har ju aldrig tagit en selfie medan jag bluesdansar förut. :)


21 OKTOBER Två fina personer på kvällens blues night: Elin, som ni redan känner, och Henrik, en vän från Umeå som var i stan bara för några dagar, och som till stor lycka för oss följare bestämde sig för att dyka upp och dansa blues.


22 OKTOBER Morgonpromenerar i hösten.


24 OKTOBER Två foton efter konsert i Vara konserthus med Tomas von Brömssen, Simon Ljungman och Sångensemblen Amanda. Så trött och slut innan; så glad och mjuk i hjärtat efteråt.


25 OKTOBER Johan och jag bygger helihopter. :) Sedan blir jag bjuden på min älsklingslunch och vi hinner äntligen prata i flera timmar i sträck; det var längesedan sist.


26 OKTOBER Johannes är i stan! Och har födelsedagsfika hemma hos sina föräldrar (som jag förstås också känner sedan länge), men inte för honom själv utan för lilla Andor som redan är ett år gammal. Honom hinner jag dock inte fota, han kilar för snabbt över golvet och är inte intresserad av att sitta still alls. :)


26 OKTOBER Söndagseftermiddag och jag skulle egentligen ha tränat lindy hop med Johanna. Men när jag svänger förbi föräldrarna med en klänning som min mamma lovat att hjälpa mig laga, känner jag hur det alldeles bara tar stopp. Schwupp, så var energin slut, ingenting mer fanns det att uppbåda. Så jag ställde in dansträningen (tack Johanna för att du är så förstående!) och lade mig på soffan i väntan på söndagsmiddag med familjen, vilket var precis vad jag behövde. Fint.


27 OKTOBER Kompetensutvecklingsdag på jobbet. Jag hade rätt så roligt, som ni nog kan gissa. :)

Så. Det var en maxad månad. Allt var tokigt, och inte bara det: Det allra mesta var otroligt fint.

Och ändå ... ändå är det inte svårt alls att välja vad som var viktigast. Det viktigaste hände precis de sista dagarna i oktober. Då åkte jag till Danmark. Men den resan förtjänar ett alldeles, alldeles eget inlägg. :)

Karin Rehnqvist | Ljusfälten

2 comments :

  1. Vilken cliff-hanger! När kommer nästa inlägg?! :)

    ReplyDelete