veckorna före jul

Det har varit lite för mycket de senaste veckorna. Jag har jobbat så mycket jag bara har kunnat - jag har ju haft lite för lite jobb under hösten, så när de ringde från skolan jag jobbade på förra året och behövde hjälp inför julavslutningen sa jag förstås ja. Och det var förstås samma vecka som julkonserten på mitt andra jobb, och alla andra kvällar har jag jobbat på Liseberg. Så i förra veckan jobbade jag 58 timmar på sex dagar. Det är lite väl mycket.

Men. En kort period går det ju att ha det sådär. Och jag hade vett att njuta av december också, trots att jag knappt hade tid att sova. Här är några av de saker jag tyckte om:


Jens och hans gudson, Johannes.


Jennie och Anna på adventsfika hemma hos mig.


Pappa putsade kristallkronan.


Vi hade julblues, förstås. Så varmt, så mjukt, så gott för själen.


Lisa, Sebastian, David, Johanna och Johan var och hälsade på mig på Liseberg. Hurra!


Johan och jag har varit på Jul på Liseberg tillsammans nästan varje år sedan vi lärde känna varandra. Här är t.ex. 2011.


På min långa rast var vi och fikade eftersom glass är bäst. Att ha sådana här traditioner tillsammans med sin käraste vän gör mig rätt så varm i hjärtat.


Såhär såg vi i julkören ut när Johan fotade. Fint va?


Sedan åkte jag till Malmö och var hos Jens i några dagar. Vi åt pepparkakor, satt i soffan och nynnade på julsånger, var allmänt larviga och kära och sånt, ni vet.

Imorgon är det julafton. Jag åker strax hem till min familj och planerar att ligga på soffan och äta choklad i dagarna två, sjunga O Helga Natt med flera klassiska trudelutter på midnattsmässan i Råda kyrka, samt vara alldeles julmysig och lugn. God jul!

Meaghan Smith | It Snowed

No comments :

Post a Comment