fröknäcke, dans och en nattpromenad



MÅNDAG 10:20 Såhär ser Jens ut när han tänker ungefär "ska du fota nu igen?". :)


23:15 Dags att säga godnatt till en av jordens bästa platser.


23:36 Och till några av jordens bästa människor. (Jag får skjuts hem i Gröna Faran. Förr fick jag oftast bara åka hem när det var David som körde (de äger bilen ihop, och den som kör bestämmer). Han är mycket snällare än sin syster, nämligen. :) (Johanna slapp helst att köra hem mig eftersom det alltid är sent när man lämnar dansen, hon behöver sin sömn och det tar längre tid att köra om Vasastan än hennes vanliga väg). Så när danskvällarna närmar sig slutet har jag brukat fråga inte "får jag åka med?" utan "vem är det som kör idag?", och så skrattar vi. Men nu har Johanna börjat mjukna och frågar mig alldeles självmant om jag vill åka med! Det måste vara för att hon tycker ännu mer om mig nu! :))


TISDAG 10:08 Gott gott gott! (Jag blandade inte själv. Jag köpte fröknäckemix.)


23:01 När jag och Trevliga Trion går från tisdagsbluesen är det så ljumt ute att vi måste gå ett litet extra varv runt kvarteret innan vi åker hem.


TORSDAG 23:50 Swingin' Spring, första kvällen. Swing Tarturo spelar.


FREDAG MORGON Frukost med Karolina. Äntligen får vi till det och umgås. Mycket bra! (Men det här var nog faktiskt min sista frukost på Kanolds. Jag har ju varit väldigt trogen, men 90 spänn är den faktiskt inte värd. Sedan jag började fika där för snart fyra år sedan har frukosten stigit från 55 till 90 spänn, och inte blivit bättre (utan faktiskt en liten aning sämre. Förr fick man välja sin pralin). Nej, det finns ställen jag hellre äter frukost för 90 spänn på, och ställen där jag får bättre frukost för mindre pengar. Tråkigt!)


FREDAG KVÄLL Mer Swingin' Spring.


LÖRDAG KVÄLL Mer Swingin' Spring.


SÖNDAG 15:15 Mer Swingin' Spring.


SÖNDAG 20:51 Och ännu mer Swingin' Spring. :) (Jag var officiell fotograf i år igen, jobbade för mycket och dansade för lite i år igen, men när helgen var slut var jag lik förbannat tokinspirerad och peppad på att dansa mer och utvecklas och ha ännu roligare - i år igen. Det här var bara ett smakprov, mer bilder kommer, förstås, drösvis. :))

No comments :

Post a Comment