fika fika fika!



Varför inte bara inleda det här inlägget så som vi inledde torsdagen för två veckor sedan i Stockholm: med pannkakor med blåbär och pistagemascarpone på Greasy Spoon. Jo, jag tackar jag.


Min date. <3


Vi satt kvar rätt länge. Det hann bli eftermiddag ...


... och vips dags att fika igen! (Hur gick det till?)



Vi hade nämligen stämt träff med denna stiliga man a.k.a. min storebror på Il Caffè.


Och sedan när vi gick därifrån, promenerade vi längs Hornsgatan hemåt, och jag bestämde mig för att titta in på 18 smaker. (Jag menar, man måste ju prova ut Stockholms omtalade glasställen när man har möjlighet, eller hur?)


Det här med att man kan beställa små kulor är ju helt genialiskt. Önskar att man alltid kunde få fler smaker på samma mängd glass!


Gott var det också - champagne- och jordgubbssorbeten till exempel, mm.


Dagens enda bild ej tagen vid fika (vet fortfarande inte riktigt hur det gick till men jag antar att vi behövde en semesterdag som bara bestod av trevligt fika och vila); Jens i trappan i Skinnarviksparken.

Och det var den veckan i Stockholm! Dagen efter tog vi tåget tillbaka till Göteborg (efter att jag hade hunnit med att bada förstås, och det har ni ju redan sett). Och bara dagen efter det försvann vi till Österlen på bröllop! Kommer snart i en blogg nära dig. :)

Esbjörn Hazelius | Förvillskelse

No comments :

Post a Comment