på senare



Livet har varit väldigt fram och tillbaka på senare. Ja rent fysiskt - jag har hattat mellan Sverige och England en massa. Mer än jag velat, men jag fick jobbförfrågningar, och som frilans i kultursektorn får man liksom ta giggen när man får dem. Så det gjorde jag.

Det känns som att jag har tillbringat de senaste veckorna enbart på flygplan, och framför datorn med mina foton. Men det stämmer förstås inte. En hel del fint har jag också hunnit kila in mellan jobb och flygplatser. Till exempel:


Liam och jag åkte ut i skogen för att hälsa på Paul, Marianne och Ella i deras fina hus. Kolla den här ungen bara, hur gullig?



Paul lagade god middag, Ella hjälpte oss att spela Dixit


och vi blev kvar i sex timmar. Rimlig tisdagkväll!



En annan gång var Liam och jag och bowlade. Det är ju hur kul som helst! Jag var inte lika dålig på det som jag mindes från skoltiden.


Och så hade förstås min snygga kör vårkonsert. (Den här bilden är bara delvis regisserad! De satt så här när vi hade paus, galant draperade över gradängerna alldeles av sig själva. Så då kallade jag in de tre som fattades och så fick de också drapera sig.)


Blir ju så stolt och glad varje gång vi har konsert, och ser så himla mycket fram emot hösten när det blir som vanligt igen och jag får träffa dem varje vecka.


Och i present av kören fick jag en massa finchoklad, till exempel denna smarriga.


Mer choklad! Detta är vad som blev kvar efter att jag hade satt i mig det mesta av pralinerna Liam gjorde för några veckor sedan. Mjölkchoklad med mörk apelsinganache inuti - så hiiimla gott. Farligt att ha hemma, dock.


Vi fortsatte på chokladtemat genom att ta en sväng genom Saluhallen och kolla på när de gör choklad inne hos Flickorna Kanold.


Sedan tog jag med mig Liam till Mañana eftersom det är det dugligaste tapasstället i Göteborg, och så hade vi en alldeles prima date night.


Han är ju för snygg.



Hej hej!


Alldeles precis innan det var dags för mig att återvända hem till England hade vi kväll i Utby med pajfika ute på gräsmattan. Så himla fint att träffa mitt folk och drömma om sommarens äventyr ihop.



Emelie gör premiär i bloggen! Henne lär vi se mer av. :) Välkommen Emelie!



Och sommarävenyren? Ja, de börjar snart!

Eric Whitacre & the Eric Whitacre Singers | the Seal Lullaby

No comments :

Post a Comment