annat som hände i mars




I början av mars, det vill säga i ett annat liv, var jag ju i Köpenhamn för Hygge Blues. Hann inte se så mycket av själva Köpenhamn förutom den här promenaden.


Liam och jag bodde hos Miranda och passade på att kramas mycket. <3


Hon hade så fin vindsutsikt över takåsarna och i kvällningen kändes det precis som i En liten prinsessa, som var en av mina favoritböcker när jag var liten (i alla fall efter Den hemlighetsfulla trädgården som också är av Frances Hodgson Burnett). Ni förstår om ni har läst den.


Helgen efter hade Lisa inflyttningsfest i sin nya lägenhet!


Det var gör din egen pizza-knytis. Mycket bra.


Och på tal om buffé så är ju Lisa inte den som är den när det gäller sötsakerna! Eller att lägga upp saker i allmänhet.



Av alla gäster tog jag bara kort på de här två ...


... och på min pizza, som det bara är svamp och vitlök på, för det är godast.



Jag var ute och gick en hel massa i mars, mest runt Delsjön. Det hade plötsligt (? Det kom ovanligt plötsligt i år tyckte jag) blivit ljusare och kvällarna var så fina.



Och så träffades vi med mitt rollspelsgäng - ja, numera har jag ett rollspelsgäng! Lisas partner Krister, som är superbra på rollspel (och är med och driver Svartviken Rollspelspodd) erbjöd sig att leda oss - Lisa, David, Karin, Tove och jag - i vårt första äventyr när vi pratade om att testa rollspel för några månader sedan. Vi spelar Dungeon World och det är så kul!


Jag lägger mycket pussel också. Väldigt mycket pussel.


Den här gången promenerade jag visst vid havet istället för Delsjön; jag jobbar ju trots allt på en ö ...




... och så var det Delsjön igen ja. Jag tar nästan alltid med mig varm choklad och bulle och frukt. Alla utflykter blir ju värdare med fika.



En lördag hade vi brunch i Utby med Melodikrysset.


Med efterföljande promenad som sig bör.




Och alldeles i slutet av mars promenerade Sofia, Tove och jag runt ett tjärn på Hisingen, också det med fika. Nu när jag har så lite socialt liv känns alla de här stunderna som guld.

Och utöver det är det inte så mycket annat som händer: promenader, pussel och mer promenader ... Ja, det är väl det som är mitt liv just nu. I mars hade jag inte börjat ha tråkigt än, och jag är ju inte lagd åt att oroa mig heller. Mars var helt okej.

No comments :

Post a Comment