påsk



Nu tänkte jag återuppta mitt försök till att komma ikapp i bloggen, dels för att jag tycker att det är roligt, dels för att jag tycker om resultatet - att ha en blogg fylld av fina bilder från mitt liv, och dels för att det allra roligaste är att posta om sådant som har hänt nyligen, så jag ser fram emot att komma dit. Påsk var det ju i början av april (hur länge sedan är inte det, och samtidigt: var tog de här två månaderna vägen?) och vi firade med påskmiddag i Utby.



Jag hade gjort placeringskorten, för sån är jag och där andra bidrar med mat bidrar jag med papper och text och fina färger.


Vi började på eftermiddagen med bål ...


... och Lisas påsktårta ...


... och små kycklingar i håret.


Sedan sov jag middag (också sådant jag gör) och sedan åt vi det här smarriga, som jag inte lyckades lägga upp så fotogeniskt: sparris och svamp och västerbottenspaj och annan paj och potatis och sallad. SÅ god mat.



Och så drack vi snaps. Mest för att det är kul typ? Väldigt underlig tradition.





Kolla Anna-Karins fina kycklingnaglar!




Efter middagen blev det quiz. Vi hade ett tvådelat quiz med teman som spånats fram gemensamt några dagar tidigare: Oskars halva (som var helt bisarrt svår) tror jag hette "gud, gult och annat kult" och min (som var ganska lätt) hette "ägg, skägg och annat drägg". :)






Sen lekte vi lekar och flamstramsade resten av kvällen! Det kan väl knappast ha undgått någon att mitt gäng är ett gäng av typen som gillar att leka lekar. Tur för mig!


Vi sov över i Utby allihop och morgonen efter hade Lisa och Anna-Karin ordnat äggjakt i trädgården. <3




Alla fick en chokladkyckling var med sitt namn på, och dessutom fanns det tre övriga som bonus, av vilka jag hittade två eftersom jag älskar skattjakter av alla slag. En väldigt fin påsk på det stora hela!

No comments :

Post a Comment