24 timmar i ödenäs



Förra helgen var Liam och jag bjudna till Paul och Marianne för att äta middag, spela spel, sova över och allmänt ha det gött. Eller bjudna och bjudna, jag bjöd väl in mig själv kan man säga. Liam är ju där ofta hjälper dem bygga hus (Liam behöver något att göra med händerna, Paul och Marianne håller på och bygger gästhus, och jag slipper ha hans rastlösa fipplande och här hemma när jag vill ha lugn och ro = alla vinner), men jag som är helt ointresserad av att härja med fysiska grejer har inte varit därute och ätit Pauls goda mat på hur länge som helst. Så jag frågade när jag fick komma och de sa inte nej :)



Det var sånt fint skymningsljus där när vi kom dit!


Marianne började med att gå ut och plocka bär, och ruccola till maten.


Vi åt så hiiimla god mat. Liam hade lagat en del av den (men glömt citronricottan hemma i kylen och jag tänkte inte på att dubbelkolla med honom att allt var med, men jaja (och nej, det är inte "mitt jobb" att täcka upp för sådant bara för att jag är hans partner. Men det här med att göra emotionellt arbete åt varandra blir lite annorlunda när man lever med någon med ADHD. Jag lär mig bit för bit var min neurotypiska hjärna kan hjälpa till)) och Paul hade lagat resten. Som Liam sa när vi bestämde att vi skulle ses den här helgen: "Do you and Marianne enjoy knowing that you won't be cooking?". Svaret på det är ja. :)


Och drack Kaffe Karlsson i de här glasen de har som jag alltid blir så nervös av, men coola är de!


Sedan pratade och pratade vi och spelade spel och kvart i två på natten har Liam nästan somnat med en katt i knät. (Igår fick jag ur honom ett "I guess they're kinda cute when they come sit on your lap like that" och det är ett ganska starkt omdöme för någon som annars oftast uttrycker att cats are assholes.)


Sedan sov vi och sedan var det morgon och jag gick på en regnig morgonpromenad. När jag kom tillbaka vid halv nio eller så sov både Liam och Marianne som stockar, men Paul var uppe och förberedde frukosten, så då satt jag och pratade med honom tils de andra vaknade ... två och en halv timma senare. :) Sedan åt vi lyxbrunch med french toast och eggs florentine fast med svamp. Nomnomnom! Och sedan spelade vi mer spel hade en sådan där riktigt långsam söndag med gott sällskap som jag älskar.


Sedan gick vi ut och bar lite plankor, för det behöver man göra här på landet när grannens kor ska byta till hagen som plankorna låg i :)



Och sedan tog Paul och Marianne och jag en promenad och sedan var klockan redan fem på eftermiddagen och det var dags att åka hem. Tack för den här superfina kvällen och dagen! Jag kan tänka mig att bjuda in mig själv snart igen. :)

Thomas Newman | Starlit

No comments :

Post a Comment