slutet av augusti: att ha vänner omkring mig



Augusti handlade, nu när jag ser tillbaka, helt och hållet om att träffa folk. Och det var det som gjorde att augusti blev en bättre månad. Motto för hösten: Mer fika, fler promenader, mer brädspel, fler vänner omkring mig.

Här är de några fina personer jag träffade i slutet av augusti:


Sara och jag promenerade runt halva Änggårdsbergen. Det fanns mycket att prata ikapp om och var så gott att träffa henne!


En regnig onsdag blev jag bjuden på smarrig tårta (moussetårta no less!) ...



... av fina Mio. <3


Och en söndag hade åt Liam och jag skypebrunch med Rosie och Marshal! Det är så märkligt och fel att inte ha träffat mina brittiska dansvänner på så här länge? När jag tänker på Spoonful och Blues in the Hudd och andra event jag har älskat, blir jag så längtig att jag känner mig lite sjuk.


Liam gjorde eggs florentine till oss, Rosie och Marshal var mycket imponerade. :)


Sedan kom hösten! Helt plötsligt över bara två dagar och nu är den här, det syns inte på träden men känns i luften. Tove, Lisa och jag var ute och "plockade svamp", mer om det i ett annat inlägg. :)


Paul och Marianne kom över en lördag och hade med sig en hel middag inklusive snacks, gin och efterrätt, som tack för att Liam har varit hos dem och byggt hus så mycket på senare. Jag har alltså inte lyft ett finger för detta husbygge men får ändå vara med och umgås och äta för att jag bor med Liam. Ja, och så verkar de ju gilla mig och så. Mycket bra!


Sommarens brädspelstrend i mitt liv verkar hålla i sig över hösten, jag är mycket nöjd med det.




Sötnosar!


Sedan var jag i Trollhättan och suktade efter denna vackra flygel!


Men primärt var jag där för att hälsa på Anna.



Vi åt middag, promenerade och hängde i soffan, och pratade i sex timmar i sträck.


Och morgonen efter vaknade jag i detta fluffiga gästrumshav på septembers första dag. Nu kommer nya och bättre tider, det tror jag att jag tänker hålla fast vid.

Louis Prima | Night Train

No comments :

Post a Comment