motorvägshjärtan, tapas och en gammal sprits



Jag fortsätter hålla på i det lilla och är glad åt det. Det blev ju advent med allt vad det innebär för mig av mys och glädje och lugn; här är lite av vad som hände alldeles i månadsskiftet november-december:


Jag promenerade hem till mina föräldrar (undviker kollektivtrafik så mycket det går nu, och har ju tiden; det tar 50 minuter att gå dit) ...


... och fotade sådant som var fint på vägen.


Satt i köket och pratade några minuter (men även det kändes i efterhand som en alldeles för stor risk, att jag inte hållit avstånd ordentligt). Kolla mina gulliga föräldrar ändå!


Jag lånade en sprits anno dazumal i superfin förpackning av mamma. Den kommer nog från (hennes) faster Eva. Tänkte ha den till kristyränglar men har inte kommit mig för än.


På väg hem stannade jag på motorvägsbron och tog lite såna här bilder. Tycker nog egentligen att de är svårt klyschiga men kunde liksom inte låta bli? Och det är kanske det som skapar klyschor? Att det är så svårt att låta bli?



Motorvägshjärtan!


Och fina storgranen. Jag saknar Jul på Liseberg aktivt.


Liam dansar hemma i vardagsrummet ...


... och sitter i fåtöljen i mitt pysselrum och grejar så att vi kan göra olika saker i samma rum. <3


På torsdagarna har vi pysselkväll på internet istället för pysselkväll i Utby. Det var svårast i början men nu börjar vi få kläm på hur man pratar i grupp på det här sättet. Och det är ju så fint att se dem och slöumgås även om vi inte är i samma rum.



Och en kväll lagade Liam och jag tapas och det blev huuur gott som helst!


Ibland promenerar jag själv och ibland promenerar jag med sällskap (det är ju enda sättet som går att umgås på nu, så). Här har Erik fotat mig när jag fotar ...


... lite vass och vatten och sådant, på decembers allra första dag.

Jag fortsätter hålla på, som sagt, och jag har det bra. Det går bra. Det ordnar sig.

No comments :

Post a Comment