glass och kor i norra halland



Sista helgen i maj hade Liam och jag inget att göra, så då lånade vi en bil och åkte på roadtrip. Det blev söderut. Där ligger Viskan och glänser!


Vi hamnade på Viskadalens Gårdsglass. Glass är ju ett rimligt mål för en dagsutflykt, om inte det rimligaste av alla tänkbara mål.


Yes, vi satt på samma sida av bordet. Vi sitter nästan alltid bredvid varandra när vi fikar - ett tips som kommer från Liams gamla dejtingdagar. Han fick höra någonstans (eller kom på själv? Eller är det här allmän kännedom bland folk som dejtar mycket, men som jag aldrig har snappat upp eftersom jag inte dejtar utan är seriemonogam? Jag kommer inte ihåg) att man alltid ska försöka få till så att man sitter bredvid varandra på en dejt istället för mittemot, eftersom det blir mycket lättare då att t.ex. ta någons hand om man skulle vilja det. Att sträcka sig över bordet kan ju kännas helt sjumilalångt om man är nervös. Smart tycker jag! ... Fast nu sitter vi alltså inte bredvid varandra för att det är så nervöst att röra vid varandra, hehe, utan bara för att det är mysigt.


Det här var utsikten, man satt bokstavligen i en trädgård och åt glass.


Sedan hälsade vi på korna!


Så fina.


Tvåveckors kalvar, så sjukt gulligt. Blir påmind om att jag egentligen borde vara vegan men inte vill. Håhåjaja. Det är sannerligen dags att försöka dra ned på mjölkprodukterna. (Vi vegetarianer har ju annars en tendens att tro att man inte ger några pengar till köttindustrin och därmed är fri från ansvar men om det säger jag bara: Var är tjurarna?)


Liam hittade förstås en kompis <3


Och dessutom hittade han ett lämpligt fönster att kika in genom för att få se vilka maskiner som står därinne. Nyfiken på allt är han, min älskling.




Sedan körde vi vidare på vår utflykt och stannade då och då för att jag skulle få fota fina lador och annat.


Och sedan hamnade vi på Byaregårdens Brygghus, en favorit sedan förra året, som jag tror vi kommer komma tillbaka till många gånger. Här är det som ska bli välkomstbaren till sommaren när det är mycket mer folk (nu i maj var det ingen kö alls).



Alltsååå


Och att sitta och äta middag med den här utsikten är ju inte heller fel.

Jacques Arcadelt | Ave Maria

No comments :

Post a Comment