grönt grönt grönt



Vad grönt allt blev! Jag såg det inte helt och fullt förrän jag redigerade de här junibilderna, men samlade tillsammans blir det så tydligt: grönt grönt grönt överallt. Här är jag på förmiddagspromenad med Lisa, Julia, Andreas och alldeles nya lilla Roy.


Och här sitter Johan och jag och äter glass i en park.


Och här har jag kvällsbadat i Bergsjön med Utbygänget. Inget fika är så gott som det efter bad, det vet vi ju.



Grönt på väg ned genom skogen tillbaka till Utby.


Grönt, så grönt över Fjällbo ängar.


Grönt i björkarnas kronor.



Grönt i bakgrunden när jag sedan promenerar hela vägen hem till Lisa i Gamlestan och kvällsljuset är så perfekt att vi måste fota lite porträtt.


Grönt (och alla andra färger på samma gång! Ljuvligt!) efter kvällsdopp i Härlanda tjärn en lördagkväll.


Grönt på bordet när vi plötsligt och spontant får till middag med Rimliga kvinnor. Det blev knytismiddag och som alltid fullt av godsaker.




Det bästa av bästa sällskap som alltid.


Men inget grönt i efterrätten, en enkel mjölkchokladmousse som jag svängde ihop efter att ha googlat "efterrätt man kan köpa". Gott gott gott!

(När jag ser på bilderna tänker jag att så länge jag fortsätter vara ute såhär mycket, med såhär bra sällskap, klarar jag nog min uttråkade arbetslöshet tills jag får jobba igen. Förhoppningsvis.)

Jensen McRae | Starting To Get To You

No comments :

Post a Comment