säsongspremiär för kristins badblogg



Badsäsongen är här! Ovanligt tidigt för mig, att sätta igång redan första veckan i juni. Men så välbehövligt, så underbart. Och doften av hundkex överallt, en underskattad sommardoft tycker jag, jag älskar den.


Men före badsäsongen hann jag med en fika med Karin i Trädgårdsföreningen. <3


Och sedan hade vi ju livestreamat gig med the Sky is Crying för att fira vår nya singel! Det var så kul. Jag tog bara den här bilden på en hel eftermiddag av fix, jox, soundcheck och rep. Men det var ju som vanligt helt underbart att spela med dem. Missade man det kan man kolla nu i efterhand på facebook här och singeln kan man höra på Spotify här (och köpa på iTunes och sånt om man gillar det mer).


Såhär såg det ut bakom med alla kameror och sladdar och lampor som inte syntes i bild :)


Efter giget var vi förstås helt slut och satt utanför Gustavs studio och åt glass (med Anna som också var där, och ställde upp och tryckte på knappar och grejade med streamen medan vi spelade).


Dagen efter var det dags för badpremiär! Kallt i vattnet men så så gött.



Sällskap av två av mina favoritfåntrattar hade jag.


Sedan gick vi hem till Tove och åt middag på de här gulliga tallrikarna.


Christin kom också förbi. Alltså vad jag längtade i vintras efter en tid då man kan sitta ute och äta middag och nu är den här!


En halv smarrig capresesallad! Jag var för hungrig för att fota medan den fortfarande var orörd.


Sedan gick vi in för att quizza med Åsas och Ellens Quarantine Quiz som varit en källa till glädje och förströelse hela året.


Tänkarminerna på! Det ser ju inte ut så, men det gick mycket bättre för oss nu än det brukar när vi är på distans och bara resonerar via skriven text om våra svar. Det blev ju mycket lättare när man kunde säga något halvt uttänkt och de andra kunde koppla på med andra halvan direkt, om ni förstår hur jag menar.


Och dagen efter var det baddags igen, den här gången med Karin. Vi gick runt halva Delsjön men hittade inga lediga ställen att slå oss ned, så fullt med folk var det! Till slut blev det Teknikbacken i alla fall. Där fick vi i alla fall plats att sitta, och det viktigaste var ju ändå badet och sällskapet.


Och så en Karin i skogen på väg ned till spårvagnen igen.

Känner mig extremt nöjd med att badsäsongen är inledd. Det kanske kan bli en rimlig sommar ändå.

2 comments :

  1. Det jag försökte skriva var ju; Mitt tydligaste minne från quiz-dagen är hur lätt allt blev när vi väl fick i oss mat! Och hur skoj det var att quizza i samma rum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, jamen verkligen! Hoppas det blir fler quiztillfällen, så att vi kan vara i samma rum igen. Så kul ju.

      Delete