jag har dansat



Jag har dansat! Det var måndagsdans med liveband på utedansbanan och jag hade en sån himla lycklig kväll.


Styrelsen hade styrt så fint med dansbiljetter för att det inte skulle bli trängsel. Man fick köa för att hämta ut dansbiljetter till max två låtar i taget, och det fanns bara biljetter till tio par per låt. Systemet funkade så himla bra! Det var faktiskt riktigt skönt att inte behöva driva runt och leta efter någon att dansa med. Man dansade med de man hade bestämt till de låtar man hade bestämt, och så var det med det.


Jag dansade med tre olika personer (och två gånger med Liam, så att vi fick dansa både lindy, balboa och blues) och kände precis såhär efter varje gång. Helt knarkig och genomglad. Nämen fy fan vad kul det är att dansa.

Och det gjorde absolut ingenting att dansa jämförelsevis lite på en kväll, för när jag inte dansade hade jag massvis med trevliga personer på filtöarna runt omkring att prata med. Till exempel de här:




Så ja. Det kändes som en nystart, som att hitta tillbaka till en dansglädje som helt gömts under allt pandemidamm i mig men som visst, helt tydligt, fortfarande fanns kvar och var hur villig som helst att komma upp till ytan. Och nu vill jag bara ha mer.

Och sedan tog augusti slut och sedan hände plötsligt allting på samma gång. Men det tar vi i ett annat inlägg!

Gentlemen & Gangsters | Darktown Strutters Ball

No comments :

Post a Comment