saker jag längtar efter med den nya lägenheten



Hörni, tack för alla glada tillrop och lyckönskningar jag fick efter mitt förra inlägg! Blev så glad. (Jag får ju mest kommentarer på facebook nuförtiden, men jag blir glad för dem också. :))

Nu har jag drömt om att bo just där så länge att det känns som att jag redan vet hur det kommer vara att bo där. Det gör jag förstås inte. Men jag har njutit av att drömma och tänka mig hur det kan bli (och blir det inte såhär så blir det säkert bra ändå). Så här är min lilla lista på allt jag längtar efter, utan inbördes ordning:

Att sitta på västbalkongen och titta in i skogen och dricka varm choklad under en filt nu i höst

Att tapetsera om med en riktigt himla SNYGG, mustig och eventuellt DYR tapet eftersom vi kan bo kvar FÖR EVIGT om vi vill (detta har jag inte varit med om förut; jag har målat om ett par väggar när jag bodde i kollektivet, men aldrig tapetserat)


Att ha FOLK HEMMA typ hela tiden. Jag fattar att det är pandemin som har gött denna längtan, men ja, jag längtar verkligen efter att ha över Rimliga kvinnor på middag, eller dricka drinkar på balkongen, eller kunna landa hemma och bjuda in folk på fika efter en promenad, eller ha fest, eller ha långväga gäster från England eller Köpenhamn på besök

Att Liam pysslar med att odla tomater och kryddor på balkongen till våren <3


Att promenera upp till sjön och morgonbada hela sommarsäsongen (på specialstranden som Lisa och jag hittade i somras)

Att inreda balkongerna bit för bit med mysiga möbler (ej hårda, för små caféstolar, som man får ont i rumpan av) och ett helt överdåd av ljusslingor och risbollar, här ska inte sparas på något och inte vara något sparsmakat på våra balkonger inte


Att inte äta ett enda mål mat vid datorn längre eftersom vi har ett riktigt matsalsbord som vi har valt själva och som det är trevligt och bekvämt att sitta vid

Att fylla hela den stora väggen mittemot köket med ett mischmasch av tryck och foton och posters vi gillar


Hur låg tröskeln kommer vara till att komma ut i naturen även när det är kallt och man inte vill göra så långa, maxade utflykter

Att bara fota därinne - förstår att den här kanske låter konstigast, men jag har ju knappt tagit några bilder i den här lägenheten för att jag mest tycker att det är så fult överallt och i vårt nya hem ska det inte vara fult


Finfrukost och finfika på östbalkongen när det är morgonsol (på sommaren är det i alla fall det, på vintern tror jag knappast att solen orkar upp över huset mittemot)


Att kanske köpa en sån värmegrej som folk har i sitt uterum, och ställa den på balkongen så att vi kan sitta där och gosa i jul (här fick jag hindra mig själv på riktigt från att helt gå i spinn när jag började tänka på att fira JUL här! Inte för att det här är ett ställe som kommer med inbyggd julstämning som typ ett ... litet rött torp, men å andra sidan ska ju JAG bo där så det ordnar sig nog)

Och sist men inte minst: DISKMASKIN

2 comments :

  1. Låter hur drömmigt som helst! Grattis igen!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Det är så härligt att få drömma om allt det här. Kommer bli lycklig om ens hälften blir av! :)

      Delete