grövelsjön dag 1



Vi åkte till fjällen! Precis som förra året hälsade mamma och jag på min moster och morbror i Grövelsjön i en vecka. Morbror Anders och jag var ute och åkte skidor ihop varje dag och det var UNDERBART. Jag har blivit så mycket starkare sedan förra året! Och är mer kär i längdskidåkning än någonsin! Vi hade sådana fantastiska turer, vänta bara ska ni få se.


Två glada på Göteborgs central. Det tar sina goda elva timmar och tre byten att åka till norra Dalarna, men det är det värt.


Fin vägg i Mora.


Sedan fotade jag inget mer den dagen, men här är Anders morgonen efter när det är dags att göra upp eld i spisen. (Ninna var också med förstås men hon är helst inte med på bild så mycket.)


Den första dagen var det mulet och vi tog bara en kort uppvärmningstur till Olåns vindskydd och tillbaka - tio kilometer. Förra året var samma tur en av de längsta vi gjorde. Nu kändes det som inget. Träna på gym, va! Vilken grej!




Uppe vid vindskyddet höll en familj på att göra upp eld, så vi slog oss ned lite ur vägen och fikade på våra mackor.



Och sedan åkte vi ned igen.


Jag var så otroligt lycklig över att vara ute i snön och i den här naturen.


Och sedan vilade vi resten av eftermiddagen och kvällen. Ett extremt gött liv!

Novo Amor | Opaline

No comments :

Post a Comment