också i mars



Mars började med att jag var på en fantastisk konsert med Woodlands Bäckafall på Folkmusikcaféet. Alltså wow, blev så glad och kär! Efteråt spelade de till dans och Tove och Lisa och jag dansade schottis och polska (Tove kan på riktigt och vi andra fejkar) och så dansade vi en slängpolska alla tre tillsammans och då tänkte jag (nej, kände - ni vet hur man känner orden): Det här är det roligaste som det över huvud taget är möjligt att ha. I den här underbara slängpolskan till det här underbara livebandet med de här underbara människorna som jag älskar (också: att sitta och titta på när ens vänner dansar, rosiga om kinderna, håret åt alla håll, svaga av skratt - det är något det). Och så tänker jag: Folk som spelar fotboll. Som stickar, som målar, som klättrar, som planterar, som läser. Känner de såhär när de får hålla på med det de älskar, den här lyfta känslan av ett utvidgat bröst, lätt luft och total, slängsprittig lycka, känner de det? Jag önskar dem det.


En fredag kom Sofia med två portioner pad thai och satt på min soffa och pratade i fyra timmar. Värt!


En regnig tisdagseftermiddag och fika med fina Erik.


Sedan var det Swingin' Spring! Är ju ännu mer förtjust i vårt lokala lindyevent sedan det växte sig ännu större förra året.


Fredagkvällen var på Kooperativet på Lindholmen och Gentlemen & Gangsters spelade. Mysigt!


Men lördagskvällen var den bästa för då var det regnbågstema! Någon kom på att vi borde klä ut oss till en regnbåge tillsammans istället för att ha individuella regnbågar. Jag tänkte att det måste vara den vanligaste och lättaste utklädnaden, men vi var den enda gruppen jag såg som gjort såhär.


Och det kan jag ju säga att att röra sig genom en folkmassa som en sådan här regnbåge var underbart. UNDERBART! Jag blev så glad av det. Blir så glad av dem.



En av livets fotosessioner <3


Sista bilden ihop, en drös timmar senare! Ett lite tröttare gäng. :)


Sedan blev vi upplockade av hyrda bussar och skeppades upp till Forum för efterfest.


Fia var där och vi hittade en lucka att sitta och prata i länge, länge. <3


Sedan blev det påskhelg! Paul hade köpt ett Terry's Chocolate Orange-påskägg till mig i England! Lycka!


Långfredagslunch med Lisa, fin med påskkycklingar i håret!


Och sedan hade vi påskaftonsmiddag hos Lisa. Bästa köksgänget!


Vi hade jättegod mat


och gulliga servetter


och choklad (och gullig Anna-Karin)




och fåniga quiz


och efterrätt! Succé alltså.


På påskdagen hade jag inga planer alls och insåg att jag inte varit vid havet på hela vintern (!). Kände en längtan, åkte till Hönö.


Jag promenerade runt nästan hela ön.


Stannade för mackfika.


Och promenerade vidare.


Det var en underbar eftermiddag och precis vad jag behövde för att ladda batterierna i slutet av mars.

Woodlands Bäckafall | Barnbarndances

No comments :

Post a Comment